Izvēlne Izvēlne
LV

Visvecākā Lielbritānijā Burnastonas rūpnīcā ražotā Toyota Carina E joprojām uz ceļa

16.02.2013

Ja vēl kāds šaubās par Toyota automašīnu izturību un ilgmūžību, tam jādodas ciemos uz Lielbritāniju pie sirmā Maika Hoilanda (Mike Hoyland) kunga. Viņa auto ir teicams apliecinājums britu autobūves tradīcijām – Hoilands joprojām pārvietojas ar šobrīd vecāko Lielbritānijā ražoto Toyota Carina E. Pirmo reizi tā reģistrēta 1993. gada jūlijā, neilgi pēc šī modeļa ražošanas uzsākšanas.

1992. gada 16. decembris bija īpaša diena Toyota vēsturē. Ar to tika aizsākta jauna Toyota modeļa – Carina E – ražošana tobrīd kompānijas modernākajā autorūpnīcā Burnastonā, Lielbritānijā. Bija pagājuši trīs gadi kopš 1989. gada decembra, kad Toyota pieņēma lēmumu izveidot kompāniju Toyota Manufacturing UK (TMUK) un tieši Burnastonā tika likts pamatakmens jaunajai autoražotnei.

Ir pagājuši vairāk nekā 20 gadi un kopējās TMUK investīcijas ražošanas attīstībā jau sasniegušas ap 1.4 miljardus sterliņu mārciņu. 2012. gadā Burnastonas rūpnīcā saražots kopumā 109 502 Avensis un Auris automašīnu, taču visa sākums bija viens – Toyota Carina E. Šis, šodien jau par vēsturi kļuvušais modelis, Eiropas tirgum pirmo reizi tika demonstrēts 1992. gada martā. Tolaik Carina E tika izgatavota Japānā un līdz brīdim, kad tās ražošanu uzsāka briti, eiropiešiem tika piedāvātas automašīnas, kas bija mērojušas tālu ceļu no uzlecošās saules zemes. Carina E iekaroja Eiropas klientu labvēlību un, nenoliedzami, tās panākumu pamatā bija arī efektīva, atmiņā paliekoša reklāmas kampaņa ar tajā izmantoto dziedātājas Enya dziesmu „Book of Days” un saukli „priekšā esošais auto ir Toyota” („the car in front is a Toyota”), ko daudzi atceras vēl šodien.

Iespējams, ka Maiks Hoilands, apmeklēdams vietējo Toyota pārstāvniecību, pie sevis arī dungoja Enya dziesmu un tas motivēja viņu 1993. gada jūlijā iegādāties jaunu auto. Toyota nomainīja Hoilandam līdz tam uzticamo, bet savu laiku jau nokalpojušo „darba zirdziņu” Honda Accord. „Vairāk nekā 30 gadus es daudz un grūti strādāju ķīmijas nozarē, biju mazliet iekrājis naudu un jutos nopelnījis beidzot iegādāties pavisam jaunu auto,” viņš sacīja. Maiks izvēlējās Carina E GL četru durvju sedanu par summu 13 175 sterliņu mārciņas. Maikam joprojām saglabājies oriģinālais pirkuma rēķins, savukārt savu iepriekšējo auto viņš laipni atdāvināja draugam.

Visus turpmākos 20 gadus, līdz pat šodienai, cienījamais kungs turpina stūrēt savu Carina E. „Tas ir absolūti uzticams auto, ļoti kluss un labi vadāms. Tikai vienu reizi pa šiem gadiem ir mainīta izplūdes caurule. Pie nobraukuma 32 000 jūdzes (aptuveni 51 000 km), sabojājās Lambda sensors, bet es sazinājos ar Toyota GB un man palīdzēja atrisināt problēmu. Vēl ir nomainīts motora starteris, amortizatori un pāris radiatori,” atminas Hoilands. Kopumā Carina E nobraukusi 153 000 jūdzes (ap 245 000 km). „Nav slikti, vai ne?” nosmej vēsturiskā auto īpašnieks. Viņš arī atklāj, ka ir pārliecināts Toyota fans un seko līdzi kompānijas jaunumiem. Kunga favorīti ir MR2, senais Celica modelis un jaunais GT86. Itin tīkami viņam šķiet Yaris Trend un jaunais Auris, taču, ja finanses ļautu Hoilands labprāt iegādātu Lexus GS. Tomēr vissiltākos vārdus viņš velta savai uzticamajai ceļabiedrei Carina E: „Man šķiet, ka es ar to braukšu tik ilgi, cik vien spēšu. Nevar tā vienkārši šķirties no uzticama drauga.”

Viss raksts un arī video angļu valodā pieejams Toyota Lielbritānijas blogā:

http://blog.toyota.co.uk/britains-oldest-toyota-carina-e-found