Izvēlne Izvēlne
LV

Toyota un Lexus hibrīdauto kopējais pārdošanas apjoms pasaulē sasniedz 5 miljonus

22.04.2013

Kopš 1997. gada pasaulē pārdots vairāk nekā 5 miljoni Toyota un Lexus markas automašīnu ar hibrīddzinēju. Savukārt līdz 2015. gada beigām autoražotājs sola vēl 18 jaunus hibrīdmodeļus, tostarp pirmo Toyota automašīnu, kas tiks darbināta ar degvielas šūniņu tehnoloģijām.

Toyota pārstāvji norāda, ka hibrīdtehnoloģijas tiek uzskatītas par vienu no efektīvākajiem veidiem videi draudzīga transporta ražošanā, tāpēc šī joma aktīvi tiks attīstīta arī turpmāk. Kopumā patlaban Toyota Motor Corporation (TMC) piedāvā ap 20 dažādus hibrīdu modeļus, kas tiek pārdoti 80 pasaules valstīs un reģionos.

Uzņēmumā aplēsts, ka ar visiem 5 miljoniem Toyota līdz šim pārdoto hibrīdauto CO2 izmešu apjomu izdevies samazināt par 34 miljoniem tonnu. Pārrēķinot degvielas mērvienībās, izdevies ietaupīt 1.2 miljardu litrus degvielas.

Takeši Učijamada (Takeshi Uchiyamada), TMC viceprezidents, kas savulaik bija atbildīgs par pirmās paaudzes Toyota Prius modeļa attīstīšanu, sacīja: „Mēs izstrādājām pirmās paaudzes Prius ar mērķi, ka tas būs 21. gadsimta auto un tā būs mūsu atbilde vides aizsardzības jautājumu risināšanā. Prius tapa no nulles un tas padarīja mūsu uzdevumu vēl sarežģītāku. Tomēr galarezultāts pārspēja visas cerības un klientu lielais atbalsts un interese tieši par videi draudzīgiem transportlīdzekļiem motivēja būs strādāt tālāk. Mēs plānojam vēl vairāk strādāt pie jaunu, videi draudzīgu tehnoloģiju izmantošanas, izmaksu samazināšanas un hibrīdauto klāsta paplašināšanas.”

Eiropas tirgū pieprasījums pēc hibrīdiem pieaug ar katru gadu, tāpēc jauni modeļi tiek gaidīti ar lielu nepacietību. Piemēram, gada laikā hibrīdu klāstu papildinājuši divi Premium klases pilnie hibrīdi – Lexus IS 300h un GS 450h, kā arī pirmais ģimenes auto, kas aprīkots ar pilnu hibrīddzinēju, Lielbritānijā ražotais Auris Touring Sports HSD. Tādējādi šodien ikviens var izvēlēties savai gaumei un vajadzībai piemērotāko hibrīdmodeli, sākot no izmēros niecīgā Yaris HSD līdz Lexus LS 600h limuzīnam.

Hibrīdu pārdošanas apjomi Eiropā pieauguši tieši pēdējā laikā. Pagāja vairāki gadi līdz cilvēki sāka novērtēt šo tehnoloģiju priekšrocības un Toyota sasniedza skaitli 100 000 Eiropā pārdotu auto gada laikā. Pērn tika pārdoti 109 000 šo videi draudzīgo auto, bet šī gada pirmais ceturksnis rāda, ka pārdošanas apjomi jau par 82% pārsnieguši iepriekšējā gada rādītājus analogā laika periodā. Kopumā hibrīdu tirdzniecība veido 21% no pašreizējā Toyota visu autopārdošanas apjoma.

Daudzās Eiropas valstīs cilvēkus, kas izvēlas iegādāties hibrīdus, iepriecina ne tikai auto zemās ekspluatācijas izmaksas un apziņa par iespēju palīdzēt vides aizsardzībā, bet arī pievilcīgā nodokļu politika un cita veida priekšrocības, ko bauda videi draudzīgu auto īpašnieki. Diemžēl Latvijas likumdošana pagaidām nenosaka nekādus nodokļu atvieglojumus vai atbalstu saistībā ar hibrīdu iegādi. Tomēr, neraugoties uz valstiska atbalsta trūkumu, interese par hibrīdautomašīnām Latvijā palielinās. To apliecina arī „Amserv Motors” salona apmeklētāju vēlme uzzināt pēc iespējas vairāk informācijas par modeļu klāstu un to sniegtajām iespējām.