Izvēlne Izvēlne
LV

Toyota atzīta par 2013. gada vērtīgāko auto zīmolu pasaulē

24.05.2013

Par vērtīgāko 2013. gada auto zīmolu atzīta Toyota. Tas paziņots š.g. 22. maijā publicētajā Pasaules vērtīgāko zīmolu Top 100 sarakstā BrandZ™. Toyota zīmola vērtība gada laikā palielinājusies par 12% un naudas izteiksmē sasniedz 24.5 miljardus ASV dolāru.

Astoņu gadu laikā kopš BrandZ™ pirmo reizi publicēja savu ziņojumu 2006. gadā, Toyota līdera pozīcijas ieguvusi sešas reizes. Neraugoties uz to, ka automašīnu pārdošanas apjomi dažādos pasaules reģionos ir atšķirīgi, salīdzinot ar citu nozaru zīmoliem un saskaņā ar šī gada Top 100 ziņojumu, daudzi auto zīmoli saglabājuši iepriekšējās pozīcijas vai tās uzlabojuši. Piemēram, 2012. gadā Toyota vērtība pieauga par 22.6% un pasaulē tika pārdoti 9.75 miljoni šīs markas automašīnu.

BrandZ™ ziņojums arī sniedz ieskatu klientu attieksmē pret hibrīdautomašīnām. Tam ir liela nozīme zīmola vērtības noteikšanā. Kopš Toyota 1997. gadā ar Prius kļuva par pionieri hibrīdautomašīnu tirgū, līdz šodienai Toyota un Lexus hibrīdmodeļu pārdošanas apjomi pasaulē sasnieguši vairāk nekā 5 miljonus pārdoto vienību. Arī Latvijas tirgū pieejami visi jaunākie Toyota un Lexus hibrīdautomašīnu modeļi Yaris Hybrid, Auris Hybrid, Auris Hybrid Touring Sports (gaidāms drīzumā), Prius, Prius+, Prius Plug-in Hybrid un Lexus CT 200h, IS 300h (gaidāms drīzumā), GS 450h, RX 450h, LS 600h.

Jāatzīmē, ka Lexus pasaules vērtīgāko auto zīmolu Top 100 šogad ieņem 10. vietu. Tā vērtība sasniedz 3.5 miljardus ASV dolāru.

BrandZ™ pasaulē vērtīgāko zīmolu Top 100 veido starptautiska pētījumu kompānija Millward Brown Optimor. Pētījuma dati iegūti rezultāti, aptaujājot divus miljonus patērētāju 30 pasaules valstīs.