Izvēlne Izvēlne
LV

TS040 HYBRID pirmā debija Silverstounas trasē ar izciliem panākumiem – iegūtas abas augstākās vietas

21.04.2014

Lieldienu brīvdienas šogad bija īpaši aizraujošas pasaules autosporta cienītājiem. Tieši Pirmajās Lieldienās, 20. aprīlī, sezonu sāka 2014. gada FIA Pasaules izturības sacīkšu čempionāts (FIA World Endurance Championship (WEC)). Sešu stundu sacīkstēs Silverstounas trasē Lielbritānijā ar izciliem panākumiem piedalījās arī Toyota Racing komanda, debitējot ar diviem jaunajiem, 1000 ZS jaudīgajiem sporta auto TS040 HYBRID, savā klasē iegūstot  1. un 2. vietu.

Pirmo vietu ieguva TS040 HYBRID Nr.8 , ko vadīja pieredzējušie Toyota Racing piloti Entonijs Deividsons (Anthony Davidson), Nikolā Lapjē (Nicolas Lapierre) un Sebastjēns Buemi (Sébastien Buemi).  Šis auto veica 167 apļus, 6 pitstopus un tā labākais apļa laiks bija 1 min 44.646 sek. Otro vietu ieguva TS040 HYBRID Nr.7. Šī auto vadība bija uzticēta pilotiem Aleksam Vurcam (Alex Wurz), Stefanam Sarazinam (Stéphane Sarraz) un Kazuki Nakajimam (Kazuki Nakajima). Auto Nr.7 veica 166 apļus, 6 pitstopus un labākais apļa laiks tam bija 1 min 44.326 sek. Silverstounas trases kopējais garums ir 5.901 km un tajā ir 18 virāžas.

Jaunais sporta automobilis, kas aprīkots ar Toyota revolucionāro četru riteņu pilnpiedziņas hibrīda tehnoloģiju, gatavojoties kopumā astoņām šogad paredzētajām WEC sacīkstēm, tostarp 24 h sacīkstēm Lemānas trasē 14. un 15. jūnijā, testa braucienos līdz debijai Silverstounā jau bija veicis vairāk nekā 25 000 km. Jāatzīmē, ka TS040 HYBRID aizstāj līdz šim pazīstamo TS030, kas ātrumsacīkstēs piedalījās iepriekšējos gados un uzrādīja visnotaļ augstus rezultātus.

Jaunais sacīkšu „zvērs” aprīkots ar vēl jaudīgāku hibrīddzinēju, ko veido 3,7 litru V8 benzīna dzinējs ar 520 ZS jaudu un divi elektromotori (pa vienam uz katras riteņu ass), kas kopā spēj attīstīt 480 ZS. Tādējādi kopējā hibrīddzinēja jauda sasniedz 1000 Zs. Turklāt TS040 patērē par aptuveni 25% mazāk degvielas nekā tā priekštecis TS030. Motor-ģenerators novietots uz priekšējās riteņu ass, un tas pārsvarā darbojas kā ģenerators, atgūstot bremzēšanas laikā patērēto enerģiju. Otrs elektromotors un iekšdedzes dzinējs griež aizmugurējos riteņus. Paātrinājuma laikā motor-ģenerators maina savu funkciju, darbojoties kā dzinējs, lai palielinātu jaudu vai arī sarežģītākās vadāmības situācijās nodrošinātu pilnpiedziņu. Atšķirībā no iepriekšējām sacīkšu sezonām TS040 HYBRID ir atļauts atgūt un atbrīvot enerģiju jebkurā trases vietā, ļaujot komandai stratēģiski izmantot šīs tehnoloģijas efektivitātes un veiktspējas uzlabošanai.

Pirmo reizi hibrīdtehnoloģijas sacīkšu automašīnām izmantoja 2006. gadā, kad ar to ieviešanu sāka nodarboties Toyota Racing komandas hibrīdu projektu vadītājs Hisatake Murata (Hisatake Murata). Toyota Supra bija pirmais hibrīddzinēja automobilis, kas uzvarēja 24 stundu ilgās izturības sacīkstēs Tokači, Japānā. Runājot par rezultātiem Silverstounas trasē, līdz šim īpaši veiksmīgs Toyota Racing komandai bija 2012. gads, kad šajās sešu stundu sacīkstēs kopvērtējumā izdevās izcīnīt 2. vietu un iegūt labāko apļa laiku.