Izvēlne Izvēlne
LV

Toyota C-HR koncepts Parīzē

09.10.2014

Toyota C-HR koncepts Parīzē pārsteidz ar nebijušām dizaina vēsmām un mājieniem par nākotnes auto

  • Apvienota Toyota pēdējo 20 gadu labākā pieredze – labākais no RAV4, Prius un GT86.
  • Novatoriskas stila izmaiņas, radot priekšstatu par slīpētu, daudzšķautņainu dārgakmeni.
  • Jaunais koncepts kā netiešs vēstnesis idejām par Toyota nākotnes auto.

Ar pasaules pirmizrādi Parīzes autošovā „Mondial de l’Automobile”, kas notiek no š.g. 4. līdz 19. oktobrim, debitē viens no autoražotāja Toyota jaunākajiem veikumiem – Toyota C-HR konceptauto. Šis jaunais automobilis uzskatāms par sava veida vēstnesi jauna tipa kompaktklases krosoveriem*, ar ko Toyota plāno startēt tirgū jau tuvākajā nākotnē. Toyota C-HR piedāvā novatorisku dizainu kombinācijā ar azartisku brauktprieku, tādējādi piedāvājot jaunas izvēles iespējas tik prasīgajam Eiropas auto tirgum.

Kopumā Toyota C-HR konceptauto lieliski atspoguļo Toyota pēdējo 20 gadu labāko radošo sasniegumu sintēzi. Vizuālajā ziņā tas nedaudz atgādina RAV4, no kura aizgūti vairāki atjautīgi un interesanti ārējā dizaina risinājumi. Savukārt C-HR izmantotās jaunākās paaudzes pilnā hibrīda tehnoloģijas aizsākums rodams Prius automašīnās, bet jaunas pakāpes dinamiskuma un veiktspējas iedvesmas avots ir ne viens cits kā slavenais GT86. Ar izcilu vadāmību un kontroli apveltītais auto pilnībā atbilst mūsdienu patērētāja prasībām, kam svarīga dinamika, draudzīga attieksme pret vidi, uzticamība, drošība, ekonomiskums un iespēja visur paspēt laikā. Toyota C-HR ir auto, kas to nodrošina un paredzēts mūsdienīgam pilsētniekam ar aktīvu dzīvesstilu.

Tieši īpašais un inovatīvais auto dizains ir tas, kas ļauj viegli pamanīt šo Toyota krosoveru starp daudzu citu zīmolu automobiļiem šajā segmentā. Šis fakts arī apliecina Akio Tojodas (Akio Toyoda) doto solījumu, kļūstot pa kompānijas Toyota prezidentu, ka „Toyota radīs automašīnas ar arvien spēcīgāku emocionālo kvalitāti, kas liks to īpašniekiem atkal un atkal iemīlēties autobraukšanā no sirds.”

Attiecībā uz C-HR dizainu, publiskajā telpā tiek lietoti tādi apzīmējumi kā „revolucionārs” un „jauna evolūcija”, kam pilnīgi noteikti ir taisnība. Stila izmaiņas ir patiesi iespaidīgas. Zemo virsbūvi raksturo precīzas, asas līnijas un filigrāni izstrādātas detaļu šķautnes, kas rada asociācijas par slīpētiem dārgakmeņiem. Iespaidīgas ir riteņu arkas un spārni, kas kopējo tēlu papildina ar spēka un azartiskuma sajūtu. Lai arī izmēros kompakts, jaunais krosovers rada priekšstatu par pamatīgumu un stabilitāti.

Jaunas dizaina vēsmas iepludinātas arī auto priekšējā daļā. Salīdzinoši smalka apakšējā reste veidota plūstošā „spārnu” formā un plūdeni savienojas ar priekšējiem sānu spārniem. Kā īpašs vaibsts C-HR „sejā” pieminami dienasgaismu lukturi, kam izmantots hight-tech risinājums ar 3D tehnoloģijām. Savukārt aizmugures lukturi ievērojami izvirzīti uz āru, piešķirot koptēlam nelielu devu agresivitātes.

Aerodinamiskā jumta konstrukcija ar jumta spoileri aizmugurē vizuāli pagarina auto, raugoties no sāniem, un piešķir tam sportisku veidolu, kas liek domāt par spēju sasniegt vēja ātrumu. Šo sajūtu pastiprina tumšais logu stiklojums, kas ļauj saglabāties intrigai par C-HR patiesajām spējām.

Kopumā Toyota C-HR konceptauto ir 4,350mm garš, 1,850mm plats un 1,500mm augsts. Zemais smaguma centrs un labāka strukturālā stingrība nodrošina daudz labāku braukšanas dinamiku. Auto darbina jaunākās paaudzes pilna hibrīddzinēja tehnoloģija, kas nodrošina būtisku degvielas patēriņa ekonomiju.

Jāatzīmē, ka C-HR koncepts tiek demonstrēts kā viens no Toyota Global Vision (nākotnes redzējuma) pirmajiem vēstnešiem, paredzot, ka šajā konceptā izmantotie risinājums tiks izmantoti arī turpmāk citu modeļu Toyota automašīnās. Global Vision ideju 2011. gadā aizsāka Akio Tojoda. Savukārt Eiropas tirgu Toyota uzskata par vienu no svarīgākajiem, tāpēc šajā reģionā jābūt pieejamām visu segmentu – A, B un C – automašīnām ar plašu dzinēju izvēles un aprīkojuma gammu. Šajā ziņā C-HR ir izstrādāts ciešā sadarbībā starp Toyota produktu plānošanas centriem Japānā un Eiropā, cenšoties vēl vairāk izprast Eiropas klientu jaunākās vēlmes un transportlīdzekļu attīstības virzienus.

Līdztekus Toyota turpina attīstīt hibrīddzinēju tehnoloģijas, un, kā liecina jaunākie dati, videi draudzīgus un ekonomiskus auto izvēlas arvien vairāk klientu. Šī gada astoņos mēnešos Toyota un Lexus hibrīdu kopējais pārdošanas apjoms Eiropā sasniedzis 107 000 pārdotu vienību, kas veido 28% no visa kopējā Toyota pārdošanas apjoma Rietumeiropā.

*Krosovers - transportlīdzeklis, kam piemīt atšķirīgu automašīnu tipu īpašības.