Izvēlne Izvēlne
LV

Piektās paaudzes Toyota Prius – jauna lappuse hibrīdu attīstībā

24.01.2023

Kopš debijas 1997. gadā Prius ir atstājis paliekošu un nozīmīgu ietekmi ne tikai uz Toyota kā šī modeļa ražotāju, bet visu auto industriju kopumā, apliecinot sevi kā autentisku autobūves ikonu. Jaunās paaudzes modelis, kas Eiropā būs pieejams kā uzlādējamais hibrīds – Plug-in Hybrid, šajā ceļojumā sper nākamo soli.

Toyota ir apņēmusies sasniegt oglekļa neitralitāti, un jaunais Plug-in Prius lieliski papildinās Toyota plašāka spektra elektrificēto modeļu gammu, kurā ietilpst gan hibrīdi (HEV un PHEV), gan arī akumulatora elektroauto (BEV) un ūdeņraža degvielas šūnu (FCEV) modeļi.

Toyota Prius Plug-In 2023
Klikšķiniet uz mazā attēla, lai atvērtu lielos galerijas attēlus

Toyota idejiski piedāvā plašāku skatījumu uz nākotnes mobilitāti un tās vides neitralitāti. Dr. Gils prats (Dr Gill Pratt), Toyota Motor Corporation galvenais zinātnieks un Toyota pētniecības institūta izpilddirektors, šā gada 19. janvārī Davosas Pasaules ekonomikas forumā apsprieda Toyota vairāku tehnoloģiju ceļu uz oglekļa neitralitāti konferences sesijā “Riteņa izgudrošana no jauna” (Reinventing the Wheel). Galvenā ideja – lai gan ilgtermiņā dominēs nulles emisiju transportlīdzekļi, tostarp elektriskie transportlīdzekļi ar akumulatoru, litija trūkums un nepietiekama uzlādes infrastruktūra pašlaik neļauj īstermiņā vispārēji pārslēgties uz šiem transportlīdzekļiem. Uzlādējamie hibrīdi (PHEV) ir pārdomāts un pamatots solis tuvāk nulles emisiju laikmetam, bet tie patērē mazāk litija un spēj nodrošināt bezemisiju pārvietošanos tajos apstākļos, kad tas ir tehniski iespējams, neierobežojot to vietās ārpus uzlādes infrastruktūras.

Duālais DNS

Elektriskā sniedzamība ir pietiekami liela, lai ikdienas maršrutus varētu izbraukt simtprocentīgi elektriskā režīmā, bet tā ir apvienota ar elastību un ērtībām, ko garākos ceļojumos garantē ļoti efektīva hibrīdsistēma. Jebkurš brauciens – gan īss maršruts pilsētā, gan ilgāks ceļojums ārpus pilsētas – noteikti sagādās patīkamas sajūtas, jo daudz jaudīgāks elektromotors un divu litru benzīna dzinējs tandēmā attīsta 223 ZS (164 kW) un nodrošina spēcīgu un atsaucīgu paātrinājumu.

Kupejas tēls

Ar kupejai līdzīgu siluetu Prius raksturīgais un viegli atpazīstamais dizains ir pacelts jaunā, daudz dinamiskākā līmenī. Jaunās paaudzes hibrīdu pionieris noteikti ir vizuāli iespaidīgākais un vienlaikus harmoniskākais zīmola modelis, kas nes Prius vārdu. Automobilis ir izstrādāts uz Toyota New Global Architecture (TNGA) otrās paaudzes GA-C platformas, kas samazina svaru un palielina stingrību azartiskākai vadāmībai un braukšanas komfortam.

Tīra enerģija

Lai vairumu ikdienas maršrutu varētu veikt EV režīmā, Plug-in Prius ir jauns 13,6 kWh litija jonu akumulators. Pateicoties tam, simtprocentīgi elektriskā sniedzamība pirms galīgā homologācijas apstiprinājuma ir 69 kilometri. Maksimālas efektivitātes meklējumos ekoloģiski tīru enerģiju var radīt arī papildu aprīkojumā pieejamie, uz automobiļa jumta uzstādāmie saules paneļi. Saules paneļu jumts dienā spēj saražot enerģiju 8 km sniedzamībai EV režīmā vai arī pielādēt pilnu akumulatoru, ja automobilis ir novietots stāvvietā uz ilgāku laiku.

Augsts drošības līmenis ar T-Mate

Jaunais Prius ne tikai pārspēj gaidīto veiktspējas, efektivitātes un estētikas ziņā, bet arī izvirza drošību kā prioritāti. Pateicoties Toyota T-Mate, kas ietver jaunākās paaudzes Toyota Safety Sense (TSS) sistēmu, kuru tagad var ērti atjaunināt bezvadu tiešsaistes režīmā, modelis ietver plašāku risku noteikšanas un aktīvās drošības funkciju klāstu nekā jebkad agrāk.

Uzlabotajam priekšējās kameras sensoram ir divkāršots efektīvās darbības attālums, kā arī plašāks horizontālā un vertikālā skata leņķis. Tas ļauj kamerai agrāk noteikt tuvējos objektus un identificēt plašāku iespējamo apdraudējumu klāstu, tostarp motociklus un ceļmalas objektus. Papildu tam ir arī priekšējie sānu radara sensori, kas atbalsta pirmssadursmes sistēmas (Pre-Collision System), braukšanas joslas asistenta (Lane Trace Assist) un frontālās sānu satiksmes brīdinājuma (Front Cross Traffic Alert) funkcijas. 

Pirmssadursmes sistēmu tagad ietver arī brīdinājumus par motocikliem un pretī braucošajiem transportlīdzekļiem. Tandēmā ar to darbojas Intersection Collision Avoidance Support sistēma, kas novērš sadursmes krustojumos. Tās uzdevums ir reaģēt uz pretī braucošajiem transportlīdzekļiem un transportlīdzekļiem, kas krustojumā iebrauc no sāniem, kā arī atpazīt gājējus, kuri šķērso braucamo daļu, kad automobilis nogriežas, kas ir īpaši svarīgi pilsētas satiksmē.