GR Yaris
Toyota GR Yaris – brauktprieks bez kompromisiem!

Atjaunotais Toyota GR Yaris iekļauj sevī ļoti plašu uzlabojumu kopumu attiecībā pret pirmo GR Yaris, kas laika gaitā jau pierādījis sevi kā vienu no vadošajiem spēlētājiem automašīnu klasē, kas tiek dēvēta par Hot Hatch, jeb “karstajiem hečbekiem”. Tie ir ļoti jaudīgi kompaktklases auto, kas vēl nav zaudējuši funkciju tikt izmantotiem ikdienas satiksmē, bet jau spēj nodrošināt tādu veiktspēju, lai to īpašnieki ar zināmu sporta autobraukšanas pieredzi varētu ņemt dalību sažādos amatieru motoru sporta pasākumos slēgtās trasēs. Sportiskā Yaris īpašā modeļa veiksmes pamatā – Toyota pieredze, kas iegūta WRC sacensībās pārnesta uz ielas sporta auto modeli. Dzinējs – trīs cilindru 1.6 litru sporta turbo dzinējs, kas attīsta 280 Zs jaudu un 390 Nm griezes momentu. Pastāvīga GR-FOUR digitāli vadīta pilnpiedziņa ar Torsen LSD© ierobežotas izslīdes diferenciāļiem gan priekšējai, gan aizmugrējai asij. Vadītājs var izvēlēties vienu no trijiem transmisijas režīmiem – Normal, Sport un Track.

Jaunais Toyota GR Yaris tika testēts gan ar maksimālo slodzi uz sniega klātiem Somijas ceļiem ziemas apstākļos, gan Japānas autorallija čempionātā. Jauno automašīnu var pasūtīt ar inteliģento 6 pārnesumu manuālo transmisiju iMT6. Precīzāku vadāmību un ilgmūžību nodrošina labāka virsbūves noturība pret vērpi, kas iegūta par aptuveni 15% palielinot punktmetināto šuvju skaitu un par aptuveni 24% vairāk pielietojot strukturālās līmes virsbūves ražošanā kā arī ieviešot piekares mezglos papildu stiprinājumus un veicot nelielas izmaiņas atsperu regulēšanā. Piekare – neatkarīgā, priekšā MacPherson, aizmugurē klasiskā sporta dubultsviru. Riepas – 225/40ZR18 Michelin Pilot Sport 4S. Šobrīd sportiskākais Yaris ir pasūtāms piecās virsbūves krāsās – Pure White kas pieejama bāzes komplektācijā bez papildu maksas un izvēles krāsas – Precious Black, Platinum Pearl White, Emotional Red 2 un Deep Metal Grey. Svaru samazināt palīdz oglekļa šķiedru pastiprinātas plastmasas jumts (CFRP).

GR Yaris var lepoties ar būtībā pilnīgi jaunu salonu, kas tagad būtiski atšķiras no “civilā” Yaris modeļa un veidots pēc sacīkšu automašīnu vadītāja vietas iekārtošanas principiem, sekojot principam “vadītājs pirmajā vietā”. Lai izstrādātu jauno vadītāja paneli un automašīnas vadības ierīču optimālu izvietojumu, tika piesaistīti sacīkšu un rallija braucēji kā rezultātā ir izveidots unikāls dizains, kas ļauj justies kā īstā sacīkšu mašīnā. Mērinstrumentu paneli veido jauns 12,3 collu pilnībā digitāls ekrāns ar lakonisku grafiku un diviem rādītāju izkārtojuma režīmiem – parasto un sporta. Sēdeklis ir pazemināts par 25 mm un attiecīgi ir arī noregulēts stūres rats. Tieši tāpat kā īstajiem sacīkšu auto – GR Yaris no ielas auto ir pārmantotas ļoti maz kopīgu detaļu. No standarta hečbeka ir pārņemti tikai aizmugurējo lukturu bloki, antena un sānu spoguļi. Katrs elements ir pārskatīts, lai sasniegtu optimālus aerodinamiskos piespiedējspēkus, samazinātu gaisa pretestību un uzlabotu saķeri.
Konfigurators
Noliktava
TOYOTA T-MATE – kopā ar tevi drošākiem braucieniem
Toyota T-Mate ir sistēmu kopums, kas radīts, lai palīdzētu tev un padarītu braukšanu drošāku neatkarīgi no tā, vai novieto automobili stāvvietā, brauc pa šoseju vai pārvietojies pilsētā. Šīs sistēmas palīdz ne tikai pasargāt tevi un tavus pasažierus, bet arī citus satiksmes dalībniekus. Tā ir daļa no Toyota apņemšanās uzlabot ceļu satiksmes drošību un mūsu mērķa atstāt ceļu satiksmes negadījumus pagātnē. Aprīkojums var atšķirties atkarībā no izvēlētā modeļa un tā komplektācijas. Vienmēr jautājiet Toyota pārdošanas konsultantam par T-Mate drošības sistēmu iekļāvumu izvēlētajā komplektācijā un to iespējām. Lielākajai daļai Toyota modeļu šo sistēmu programmatūra ir atjaunojama tiešsaistē bez servisa apmeklējuma. Daļa no šīm sistēmām Toyota klientiem jau ir pazīstamas ar zīmolu – Toyota Safety Sense (TSS).

Sadursmes novēršanas sistēma (PCS)
Sadursmes novēršanas sistēma var palīdzēt tev laikus pamanīt šķērsli un izvairīties no sadursmēm ar citiem transportlīdzekļiem, gājējiem un velosipēdistiem. Tā brīdina vadītāju ar skaņas un vizuāliem signāliem, kā arī aktivizē asistējošo bremzēšanu. Ja vadītājs savlaicīgi nenospiež bremžu pedāli, automobiļa ātrums tiek samazināts automātiski, lai novērstu vai mazinātu sadursmi. Atkarībā no izvēlētā automašīnas modeļa un komplektācijas šī sistēma var būt ar atšķirīgu specifikāciju attiecībā uz automašīnas ātrumu un diennakts laiku, bet vairumā gadījumu aprīkojumā iekļautās palīgsistēmas paredzētas darbam gan dienas, gan nakts apstākļos.

Adaptīvā kruīza kontrole (ACC)
Šī sistēma uztur minimālo iepriekš iestatīto attālumu no priekšā braucošā transportlīdzekļa. Ja attālums samazinās, sistēma samazina automobiļa ātrumu, izmantojot bremzes un aktivizējot bremžu gaismas. Ja automobilis ir aprīkots ar ceļa zīmju atpazīšanas palīgsistēmu (RSA), sistēma atpazīs arī ātruma ierobežojumus un ieteiks nepieciešamās ātruma izmaiņas. Inteliģentā adaptīvā kruīza kontrole (iACC) var pilnībā apturēt automobili, ja priekšā braucošais transportlīdzeklis apstājas. Viegli piespiežot akseleratora pedāli vai atkārtoti nospiežot iACC slēdzi, sistēma tiks aktivizēta no jauna.

Automātisko tālo gaismu funkcija (AHB)
Automātiskā tālo gaismu sistēma uzrauga ceļu, lai noteiktu pretimbraucošo transportlīdzekļu lukturus. Ja tā konstatē priekšējo lukturu gaismu, tā automātiski izslēdz tālās un ieslēdz tuvās gaismas. Kad transportlīdzeklis pabrauc garām, sistēma automātiski atkal pārslēdzas uz tālajām gaismām. Rezultāts? Drošāka braukšana nakts laikā tev un citiem satiksmes dalībniekiem. Tehniskā realizācija var atšķirties atkarībā no izvēlētā automašīnas modeļa un tā galveno gaismu komplektācijas un var būt aprīkota ar papildu komforta un drošības funkcijām.

Ceļa zīmju atpazīšanas palīgsistēma (RSA)
Ceļa zīmju atpazīšanas palīgsistēma identificē ceļa zīmes un salona displejā attēlo noderīgu informāciju, piemēram, pašreizējo braukšanas ātruma ierobežojumu vai apdzīšanas aizliegumu. Ja vadītājs neievēro ceļa zīmes, palīgsistēma aktivizē brīdinājumu ar skaņas un vizuāliem signāliem. Ja automobilis aprīkots ar adaptīvo kruīza kotroles sistēmu (ACC) – RSA nosūta datus ACC sistēmai, lai vadītājs varētu ērti apstiprināt atļautā ātruma iestatījumus.

Joslas sekošanas funkcija (LTA vai PDA/SA)
Abas sistēmas paredzētas, lai palīdzētu vadītājam noturēt automobili izvēlētās braukšanas joslas centrā un to iespējas var atšķirties. Joslas marķējumu nolasīšanas palīgsistēma notur automobili joslas centrā, un, ja sāksi no tās novirzīties, palīgsistēma viegli piestūrēs automobili, lai pielāgotu tā pozicionējumu joslā. Proaktīvās braukšanas palīgsistēmas (PDA) – stūrēšanas palīgsistēma (SA) palīdz vadītājam neizbraukt no joslas. Sistēma nosaka līkumus un pielāgo palīgsistēmu, lai veicinātu atbilstošu stūrēšanu. Tā var arī palīdzēt nodrošināt stabilitāti, braucot taisni.

Panorāmas skata monitors (PVM)
Sistēma tiek saukta arī par 360° videokameru. Automobiļa novietošana stāvvietā ir vienkāršāka un drošāka ar šo sistēmu, kas apvieno attēlus no četrām kamerām, lai sniegtu gandrīz 360° skatu uz apkārtni. Lielākajā daļā komplektāciju tā nodrošina arī aerofoto līdzīgu infografiku, kas ir īpaši noderīgi novietojot automašīnu šaurās stāvvietās, pie augstām brauktuvju apmalēm vai tuvu citiem automobiļiem.

Brīdinājums par aizmugurē šķērsojošiem transportlīdzekļiem ar automātisko bremzēšanu (RCTAB)
Kad tu atpakaļgaitā brauc ārā no stāvvietas, šī sistēma nosaka visus transportlīdzekļus, kas tuvojas no kreisās vai labās puses, brīdina tevi par tiem un aktivizē bremzes, lai izvairītos no sadursmes. Atsevišķi automobiļu modeļi vai to komplektācijas var būt aprīkoti papildu arī ar līdzīgas darbības sistēmu priekšā, ar vai bez automātiskās bremzēšanas opciju – brīdinājuma palīgsistēmu par priekšā šķērsojošiem transportlīdzekļiem (FCTA).

Drošas izkāpšanas palīgsistēma (SEA)
Šī sistēma izmanto aklo zonu monitora (BSM) radaru, lai palīdzētu novērst sadursmi starp atvērtām automobiļa durvīm un transportlīdzekli vai velosipēdistu, kas tuvojas no aizmugures. Ja pastāv sadursmes risks, ārējos spoguļos un daudzfunkcionālajā ekrānā iedegas indikatori, kā arī atskan skaņas signāls, lai brīdinātu automobilī esošos.

Toyota Safety Sense (TSS) – bezvadu atjauninājumi
Bezvadu programmatūras atjauninājumi nodrošina, ka Toyota Safety Sense (TSS) vienmēr ietver jaunākās funkcijas un uzlabojumus.
TOYOTA T-MATE iespēju saraksts ir ļoti apjomīgs un lielai daļai automašīnu modeļu vai to aprīkojuma komplektāciju elektronisko braukšanas asistentu jeb palīgsistēmu piedāvājumā var būt arī Aklo zonu monitors (BSM), Joslas maiņas palīgsistēma (LCA), Vadītāja noguruma monitors (DMC), Avārijas apstāšanās sistēma (EDSS), Proaktīvās braukšanas palīgsistēmas – palēnināšanas palīgsistēma (PDA), Paātrinājuma slāpēšanas sistēma pie maziem ātrumiem, Avārijas stūrēšanas palīgsistēma ar aktīvā atbalsta funkciju (ESA ar aktīvā atbalsta funkciju), Uzlabota parkošanās sistēma Toyota Teammate Advanced Park (ADCC), Toyota Teammate uzlabotā stāvvietā novietošanas sistēma, kas jau ir vadāma attālināti no viedtālruņa, Inteliģentais attāluma eholokators (ICS), Atgādinājums par aizmugurējā sēdeklī sēdošajiem (RSRS), Toyota Smart Connect, e-Zvana izsaukums (E-CALL), Automātiskās aizmugurējās mirgojošās avārijas gaismas (ARFHL) un vēl daudz dažādas inovatīvas sistēmas.
Droša braukšana vienmēr ir paša autovadītāja atbildība. Visas elektroniskās vadītāja atbalsta sistēmas darbojas to darbības apstākļos un saskaņā ar to ierobežojumiem. Īpaši laika apstākļi var atsevišķos gadījumos būtiski ietekmēt sistēmu funkcionalitāti. Sīkāku informāciju vienmēr skati Īpašnieka rokasgrāmatā. Funkciju pieejamība var mainīties atkarībā no valsts, automobiļa modeļa un aprīkojuma līmeņa.
Paskaidrojoša informācija
*) Uzskatāms piemērs. Toyota Līzings aprēķins piemērā veikts automobilim ar cenu 45000 EUR, ieskaitot PVN 21%. 5 gadu operatīvais līzings (kreditēšanas/nomas līgums). Aizņēmuma likme: 3.865% (ko veido 3 mēnešu EURIBOR (vērtība 12.06.2025: 1.975%) + 1.89%), gada procentu likme: 4.47%. Pirmā iemaksa: 10% Maksa par līguma sagatavošanu: 1.5% no automašīnas cenas. Atlikusī vērtība: 35%, nobraukums 100 000 km. Ikmēneša maksājums 505.03 EUR. Kredīta kopējā summa un kredīta kopējo izmaksu summa (neieskaitot pirmo iemaksu un ieskaitot atlikušo vērtību): 46726.85 EUR, ieskaitot PVN 21%. Papildu nosacījums – klientam visā operatīvā līzinga (nomas) līguma darbības laikā jānodrošina automobiļa KASKO apdrošināšana. Aizņemieties atbildīgi, izvērtējot savas kredīta atmaksāšanas iespējas! Toyota Līzings pakalpojumu sniedzēji ir Luminor Līzings SIA, Swedbank Līzings SIA un Citadele Leasing SIA. Norādītā automobiļa cena nav piesaistīta konkrētam modelim un tiek izmantota tikai kā uzskatāms piemērs. Dažādiem finanšu pakalpojumu sniedzējiem nosacījumi var atšķirties. Īpašie piedāvājumi un akcijas netiek ietverti mēneša maksājuma aprēķina piemērā. Lai noskaidrotu, vai uz konkrēto modeli attiecas kādi īpašie piedāvājumi vai akcijas, lūdzam interesēties pie mūsu auto tirdzniecības konsultantiem. Dažādiem finanšu pakalpojumu sniedzējiem nosacījumi var atšķirties un var tikt mainīti bez papildu izziņošanas.
Ko jūs vēlaties darīt?
Lietotne MyToyota
Lietotne MyToyota ietver tavam automobilim paredzētu savienotu pakalpojumu komplektu, kas atvieglos tavu ikdienu. Lai kur tu dotos, izmantojot lietotni savā viedtālrunī, tu vari sazināties ar savu automobili, lai skatītu tā atrašanās vietu, optimizēt savu braukšanas stilu, attālināti regulēt salona temperatūru un daudz ko citu.
